Phishing / spoofing to określenie prób oszukania użytkownika za pośrednictwem wiadomości e-mail w celu uzyskania danych osobowych lub na przykład hasła do konta.
NIGDY NIE NALEŻY WYSYŁAĆ HASEŁ DO KONT ANI SZCZEGÓŁOWYCH DANYCH OSOBOWYCH W WIADOMOŚCIACH E-MAIL.
W przypadku odebrania niechcianej lub podejrzanej wiadomości zawierającej załącznik nie należy otwierać załącznika. Przed jego otwarciem należy skontaktować się informatykami UM Lubaczów, aby sprawdzić, czy zawartość wiadomości e-mail jest prawdziwa i co zawiera załącznik.
NIGDY NIE NALEŻY KLIKAĆ W LINKI ZAWARTE W WIADOMOŚCI!
W przypadku otrzymania wiadomości e-mail, co do której nie ma pewności, czy jest prawdziwa, należy skontaktować się z Informatykami UM Lubaczów.
W związku z pojawiającymi się próbami wyłudzenia haseł do kont pracowników UM Lubaczów proszę o zwracanie szczególnej uwagi od kogo przychodzi wiadomość oraz czego dotyczy.
Informatycy w Urzędzie Miejskim w Lubaczowie nigdy nie proszą o podanie hasła w wiadomościach e-mail, dlatego jeżeli pojawiają się w Waszych skrzynkach elektronicznych tego typu e-maile proszę o zgłoszenie takiej sytuacji informatykom i bezwzględne usunięcie wiadomości ze skrzynki.
W dniu dzisiejszym pojawiła się wiadomość:
PROSIMY O ZACHOWANIE SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI.