16.632.80.10 w. 25 informatyka@um.lubaczow.pl

EUROBUDŻET – Wersja 1.3.7.14

 

Ulepszenia:

  1. Księga Główna – poprawa mechanizmu numeracji wpisów w dzienniku księgowań dla kont pozabilansowych, w przypadku księgowania chronologicznego. W Administratorze Eurobudżetu dodano parametr „Czy nadawać numery dziennika księgowań dla kont pozabilansowych?”, który decyduje o tym, czy dokumenty, które posiadają jedynie zapisy na kontach pozabilansowych mają mieć nadawany numer w dzienniku księgowań. Poprawione zostały również mechanizmy pobierające obroty początkowe kont bilansowych oraz kont pozabilansowych.
  2. Księga Główna – poprawa mechanizmu wyświetlania kont analitycznych, zbudowanych w oparciu o kartotekę kontrahentów. W przypadku zmiany tupu grupy analitycznej niektóre konta nie były wyświetlane.
  3. Księga Główna – poprawa mechanizmu ostrzegającego o przekroczeniach budżetu podczas księgowania dokumentów. W przypadku stosowania zapisów technicznych system nieprawidłowo określał kwotę zobowiązań.
  4. Budżet zadaniowy – poprawa mechanizmu generowania zestawienia “Realizacja budżetu z dokładnością do zadań”. Poprawiony został mechanizm prezentowania pozycji z dokładnością do źródeł finansowania. Przeprojektowanie mechanizmu pozwoliło uzyskać znacznie większą szybkość pobierania danych.
  5. Księga Główna – poprawa wydruku faktury korygującej. W poprzedniej wersji aplikacji na wydruku nie był widoczny numer oraz data faktury korygowanej.
  6. Księga Główna – dodanie kolumny dysponent do słownika pozycji w dowodach źródłowych. Zmiana widoczna jest jedynie przy odpowiedniej konfiguracji systemu.
  7. Rejestr Umów – dodanie możliwości generowania danych w zestawieniu “RU020 Umowy w podziale na zadania i klasyfikację” z dokładnością do źródeł finansowania oraz optymalizacja mechanizmu pobierającego dane.
  8. Rejestr Umów – optymalizacja mechanizmu pobierającego plan i zaangażowanie w rozbiciu rocznym umowy. Przebudowa mechanizmu pozwoliła na znaczne zwiększenie szybkości pobierania danych o planie i zaangażowaniu.
  9. Gospodarka Materiałowa:

· W dokumencie PZ, dodano opcje wypełnienia pozycji dokumentu : wg cen netto oraz wg cen brutto

· inwentaryzacja – poprawiony został mechanizm wypełniający kolumnę „Stan księgowy”

· edycja dokumentów – usunięto przycisk „Pozycja dokumentu” oraz oznaczono jako wymagalne pole „Data realizacji”

· Poprawiono wydruki Zestawienie PZ i RW o uwzględnianie korekt

· W stanach magazynowych ukryto kolumny ilość zarezerwowana i ilość zadysponowana,a w zamian dodano kolumnę ilość rozdysponowana, która wskazuje ilość RW, które mają status zatwierdzony, ale nie zrealizowany.

· Poprawa wydruków PZ w przypadku, gdy nie ma kontrahenta

  1. Księga główna – włączenie opcji zawijania tekstu w nagłówku wydruku “Zestawienie budżetowe”
  2. Księga Główna – poprawa mechanizmu sortowania danych na wydruku “Rejestr dokumentów o statusie do zaksięgowania i zaksięgowany”. Na poprzedniej wersji wydruku, w niektórych sytuacjach dokumenty były nieprawidłowe posortowane.
  3. Kasa i Bank – poprawa mechanizmu prezentującego kwoty w postaci słownej (dotyczy wydruków) oraz poprawa mechanizmów informujących o niezgodnościach kwot pozycji KP i pozycji dokumentów przez nie realizowanych
  4. Księga Główna – dodanie mechanizmu automatycznie wypełniającego pola 48 oraz 49 w części D deklaracji VAT.
  5. Księga Główna – modyfikacja mechanizmu zapisywania segmentów w grupach analitycznych. Jeśli ilość znaków w symbolu jest mniejsza od ilości znaków określonej w nagłówku grupy to aplikacja w sposób automatyczny uzupełni symbol znakami “_”
  6. Księga Główna – zmiana mechanizmu podpowiadającego konta księgowe podczas realizacji dokumentów. Poprzedni mechanizm w niektórych przypadkach nieprawidłowo przenosił symbole kont z dokumentów takich jak faktury do dokumentów realizujących takich jak wyciągi bankowe

Nowe funkcjonalności:

  1. Budżet zadaniowy – dodanie parametru umożliwiającego skonfigurowanie domyślnej formy prezentacji danych w oknie BZ013.
  2. Rejestr umów – dodanie przycisku 'Pobierz rozbicie roczne’ uzupełniającego klasyfikację dla aneksów. Program uzupełnia klasyfikację dla wszystkich pozycji aneksu. Numery pozycji dla umowy/aneksu muszą być zgodne, a aneks musi być zapisany. Jeżeli aneks posiada rozbicie roczne dla jakiejkolwiek pozycji dane nie zostaną pobrane z umowy
  3. Budżet zadaniowy – w obecnej wersji aplikacji wydruki z podziałem na zadania własne/zlecone czy też z podziałem na środki gminy/powiatu/województwa są generowane na podstawie pola „Kod nadrzędny (typy dokumentów)” z Administratora sytemu->lista słowników->Słownik 90->Widok->Pozycje słownika.

W zależności od rodzaju zadania, w kolumnę „Kod nadrzędny (typy dokumentów)” należy wpisać odpowiednio:

W0 w przypadku zadań własnych

WW w przypadku zadań własnych województwa

WP w przypadku zadań własnych powiatu

WG w przypadku zadań własnych gminy

Z0 w przypadku zadań zleconych

ZW w przypadku zadań zleconych województwa

ZP w przypadku zadań zleconych powiatu

ZG w przypadku zadań zleconych gminy

Uwaga! Nie ma znaczenia tu kolumna „Nazwa”, gdzie mogą wystąpić już wyżej wymienione typy.